2020. március 8., vasárnap

Arvisura 39. rész III. Oscus tábla. Bronztokos csákány regéje - Rokonlátogatók rovásai


Arvisura 39. rész
III. Oscus tábla. Bronztokos csákány regéje
Rokonlátogatók rovásai
(Szerk.: A 236(C). Arvisurában is megfigyelhetjük, hogy a történeti leírásban először visszautalnak korábbi időre, mielőtt a fő témát kibontaná a rovó).

Uszura fősámán Kr. e. 2171-ben – almaszüret napján történt – temetésén Szendrő rovás-tanfejedelem megtartotta az úz szokás szerint halotti beszédet. Hamdira pateszi rovósámán – Uruk város szokása szerint – agyaglapra rótta le az emlékbeszédet, melyet az úz cserepesek gondosan kiégettek. Ez a sámánvilágban nagy visszatetszést szült. Az a vélemény alakult ki, hogy ez a lélekvándorlást fölöslegesen zavarja. A halotti toron részvevők két táborra szakadtak. Az úzok cserepesei az 1880. évi medvetoron elhatározták, hogy a legközelebbi rokonlátogató kalandozáson elvándorolnak.
Az 1980-as Medvetoros évben a sámánképzésre külön úz cserepes ifjakat vezényeltek, akik elégedetlenségük kifejezéseként el akartak Ordoszból vándorolni. Így jött létre Kr. e. 2150-ben az a 120 tagú lovascsoport, amely 5 évi készülődés után elindult Magyarka felé, ahol a 20 megsértett úz cserepes megtelepedett. A magyarkai kézműves leányok örömmel fogadták az idegen törzsbeli cserepes legényeket. Aranyasszony napján valamennyien megházasodtak.
2120. Medvetoros évben már mindegyiknek cserepes műhelyeik voltak.

A visszavonuló kalandozók hozták a hírt, hogy a garaúz Etur fejedelemfi - Nimród bacsa-sámán csoportjából – a garaúz ifjúsággal megtelepedett a melegtengerek partján. Hajóikkal a távoli vidéken gyarmatokat alapítottak. Hajóikon még a Ruma tenger partjai mentén (szerk.: Fekete-tenger) is megjelentek. Amikor az 1965. Medvetoros évben (Kr. e. 2085) Barót székihun rovósámán csoportja Magyarkára lovagolt, az egykori Uszura fősámán cserepesei már eléggé elszaporodtak és a kézművesek között tiszteletet harcoltak ki maguknak.

Mióta világ a világ, a fiatalság mindig nyugtalan volt. Úr Namu korában is gyakran volt Özönvíz a hóolvadások idején. Limacs pateszi nem akart Úr városába visszamenni. Mint a bronzkészítés tudósa, Het-Földjére ment. Hatsas településen – uruki módon – bronzgyártással kezdtek foglalkozni. A női társadalom részére még gondosan kifényezett tükröcskéket is készítettek.
Az volt az oka amiért Úr-Namu birodalmát otthagyták, mert a királynak volt egy elkényeztetett leánya, aki mindig csak szépítkezett. Egy Kiss nevű bronztükör készítő legényke elvitte mesterművét Szera királylánynak, aki azt addig simogatta, míg ki nem szállt belőle a lélek. Díszes temetésén a dajkáját és Kiss mesterlegényt megmérgezték, hogy a túlvilágon is Szerát szolgálják. Ez az embertelen cselekedet annyira felháborította a bronzkészítő – ataiszi eredetű – kézműveseket, hogy vásári szekérre rakták minden ingóságukat. Amikor a tavaszi nagy áradás bekövetkezett, mintha csak vásár-bazárba mennének, elhagyták Úr-Namu birodalmát.
Limacs pateszi Hatsas városában fegyverkészítő és bronzöntő részleget nyitott, mivel a 6 szekérrel annyi anyagot tudott magával elhozni, hogy munkájukat zökkenőmentesen folytathatták. Ezzel a bronz- és fegyverkészítő, megtelepedett csoporttal Barót székihun rovás értő kézművesei felvették a kapcsolatot. A tűzszerző hegyi ünnepélyükön valamennyien megházasodtak. Fegyveres kísérettel jártak a vásárokra. Nagy árukínálatukkal még Tardos birodalmába (szerk.: Kárpát-medence) is elkerültek. Áruikat Parajd és Tardos birodalmában mind eladták az itt dúsan előbukkanó aranyrögökért.

Egy kikapós leányka elszökött velük. Ez a Susánka nevű asszonyka sehogy se tudta megszokni Hatsas Birodalmának szélsőséges, melegebb éghajlatát, a nagy port. Mind a 6 fiával addig nyüzsgött, míg meggyőzte családját, térjenek vissza Tardos Birodalmába.  
A legközelebbi tavaszi nagyvásárra (Kr. e. 2045-ben) - tíz szekeres kézműves kíséretében - Szörény Birodalmának lankáihoz értek. A hely megtelepedésre alkalmas volt – a környékbeliek szerint a lakosok egy árvízben meghaltak -, egy kis emelkedőn a régi romok köveiből felépítették Tömös házát.

Limacs pateszi amíg Tardos, Parajd és Békés Birodalmát járta, megfigyelte a hegyek kincseit, alkalmas-e réz és bronz készítésére, az előforduló érc mennyisége és minősége. Erről jelentést tett. A jelentés alapján tért vissza, ahol találkozott a csoportjából visszamaradt bornemissza kézművesekkel, akik már Kr. e. 2002-től elkezdték a bronzfegyverek készítését. Ez a csoport kezdett el ún. tokos bronzöntvények gyártásával foglalkozni. Olyan nagy lett a kelletje, érdemesnek tartották a gyártást megnövelni. A 20 évenként kalandozó 24 Hun Törzsszövetségbeliek aztán a Baszk-földig való kalandozások során ezen tokos bronzcsákányokat és harci bárdokat élelemszerzés címén sokszor elcserélték. Mikor harcra került a sor vagy több lovas összecsapásából haláleset történt, a tokos bronzbaltát már senki sem tudta visszahozni.

A Kr. e. 2020-as csoportból többen elmentek a Dingók (szerk.: máshol digók) földjre, ahol 15-en beházasodtak és juhtenyésztéssel kezdtek el foglalkozni. Lovaikat szaporították, mellyel könnyebben tudták védeni állataikat. A hosszúnyelű bronz tokos-csákányaik jó fegyvernek bizonyultak.

A 20 évenkénti rokonlátogatások alatt, ha 24 lovas indult el Ordoszból, mire Magyarkára értek, gyakran már 100 lovasra emelkedett a létszámuk. Magyarkán viszont egy éjszakánál többet senki sem tölthetett a szállásokon. Az elvonulók száma gyakran több százra rúgott. Az Öregek Tanácsának Ordoszban az volt a parancsa, hogy a 20 ifjú helyett – ha másként nem lehetett – újabb 20 lovasból álló kíséretnek kellett befutni, hogy a rokonlátogatások leírását az Élet-Kegyhelyére helyezhessék. A jelentések alapján a baszkföldi, dingóföldi (szerk.: digóföldi) és más megismert új települések nevét, helyét bejegyezték és összehasonlították az eljegesedés előtti feljegyzésekkel, melynek alapján látták, mennyit változott Joli-Tórem földjének arculata. Sokszor azt is jelentették a rokonlátogatók (szerk.: kalandozók), hol mozdult meg az öreg Föld. Úzon birodalmában még soha.

Adasi rovósámán csoportja Kr. e. 2020-ban indult el Ordoszból. Egy év múlva érkeztek Magyarkára, ahol létszámuk 20-ról 110-re nőtt. Hunor és Csagili környékéről sok ifjú vállalkozott a rokonlátogatásra, amikor az almafavirágzás ünnepére beérkeztek. Másnap – vásárnapja – volt az örömünnep. A lóállásban arról tanakodtak melyik utat válasszák? Adasi Nyék útját választotta, mert ezen az elkerülő úton - az Ergáni földháton, az Etil és Ten folyó között - minden veszély nélkül elérhettek a muromák földjére. Innen a Ten és Tenisur forrásvidékének közelében - a Nyékiek Győr székhelyén át – még a tél beállta előtt elérték a Kárpátok peremét.
(Szerk.:  Ural = Ural folyó, Etil = Volga, Ten = Don, Tenis =Dnyeper, Tenisur = Dnyeszter.)
Disznótor elején már fagyott földet találtak és a hágókon veszély nélkül leereszkedhettek a Melegforrások birodalmába. A 120 lovasból csak 102-en érkeztek meg.

Szidim rovósámán csoportja csupán 90 főből állott. Magyarka almafavirágzásának ünnepén – a téli folyóbefagyásokra számítva – Kumaföldön még részt vettek a termés betakarításnál és medvetor ünnepére Albélára érkeztek. Szerencséjük volt, mert a folyók hamar beálltak. Szalmabéklyós lovaikon és a rokonnépek hosszú szánjain tavasz elejére már a déli Kárpátoknál voltak.

Az egykori Kitucsi rovósámán – Azupirán férje, aki Nimród birodalmából lett Ordoszba vezényelve, de (ott) megházasodott -, gyermekeit arra nevelte, milyen jó meleg van a legnyugatibb településen, Het egykori birodalmában. Vállalkozóbb gyermekei kísérjék el oda, mert ott szeretne meghalni. 120 lovas, 3 szekér kisegítő részleg indult el a Ruma tenger déli partján – az uzik és ázok földjén át – Hatsas városába. Innen a garaúzok – fegyverzetüket kiegészítve – Etur birodalmába lovagoltak. A 120-as induló létszám 110-re olvadt le. Az Ida hegység alatti kikötőből egy hajó indult a nyugati Nagy vizek felé. 10-en ajánlkoztak tengeri szolgálatra, míg a másik 10 lovas – mivel dolgozni akarókban mindig hiány volt – vállalkoztak a termények és gyümölcsök betakarítására. Szüretre meg is házasodtak.

Kitucsi rovósámán hozzátartozói még emlékeztek az Ordoszba küldött rokonukra. A 110-es lovascsoport serényen dolgozott a termények betakarításánál. Utána Limacs pateszi egykori bronzöntő kézművességében a fiatalok arról beszélgettek, hogy tavasszal elindulnak Tardos birodalmába, mert ott jobb életlehetőségek vannak. Kitucsi tavasszal meghalt. Azupiran Hatsasvárában hamvasztotta el. Emberfejes rátóban helyezte el hamvait, hogy utódai Hatsas várának kegyhelyén tiszteletére tüzet gyújthassanak.

A kalandozók Ereg kikötőjében egy komphajóra rakodtak. 60 evezővel Dunna asszony folyamán haladtak felfelé, mert olyan nyár már régen volt, hogy aratás idején árvizek lettek volna. Szörénynél rakodtak ki, hogy Tömös települést megközelíthessék. Limacs legényei már várták Szörény kikötő oszlopainál, hogy a Hatsasból elhozott bronz cipókat-medvéket szekereken elszállítsák, és a hajót megtölthessék a Melegforrások birodalmának termékeivel és Aranyosszék kincseinek piacot biztosítsanak.

Késő ősz lett, mire Tardos és Parajd birodalmában a 110 lovasnak sikerült kedvére való helyen tábort ütni. Tízen szerettek volna Biked birodalmában megtelepedni, de onnan menekültek az emberek, mert a tűzokádó hegyek mellett olyan különlegesség lépett fel, hogy az eddig a hegyteteji üregből lefolyó forróvíz a földrengések miatt helyét megváltoztatta. A melegvíz egy fenyőerdőben bukkant ki és minden ültetvényüket elpusztította. Ezért a forró, iszapos környéket a lakosok messze elkerülték. A dombosabb vidékek valamelyikére költöztek. Biked birodalombeli sarlósokkal Békés birodalmában találkoztak. Ott az a szokás uralkodott, hogy minden megszületett gyermek részére egy ősanya szobrocskát készítettek, nehogy öreg korában ne tudja, mikor született. A házi ősanya kegyhelyen mindig annyi szoborféleség volt, amennyi tűzszerzési ünnepen részt vett az Égieknek tiszteltére. Legtöbben Limacs pateszi által beindított bronz-öntő szolgálatába állottak, mert itt faszén égetés mellett sok dolguk volt.

A rokonlátogatók 20 évenként jöttek aranykincsekkel, tartaléklovakkal felszerelve, s Tömösön megpihentek. Sokuknak megtetszett a bronzöntéses, rovással ellátott tokoscsákány. A gazdagabbak arannyal, a szegényebbek tartalék lóval fizettek. Ha 100-100 évenként nagyobb csoport érkezett, a vitézi barátság törvénye szerint a fényes harci csákányra alkudozók sokszor közösen megegyeztek, hogy a szegényebbeknek is legyen csákányuk, amit haláluk esetén a hamvasztásos helyeken a földbe szúrva, vagy vitézi takarónak a síron megjelöljenek. Limacs sokszor nevetve mondta az áldomásnál:
„Sok Kegyhely, Zikkurat, Keremet és Peremes névvel való feltüntetése csődöt mondott, mert az utódok a feliratokat sokszor lekaparták. Mi szívünket öntjük rá a harcos fokosokra: Ékesítis, Ütis, Róis. Ha valahol vitézi-barátságok sírjai domborulnak, az utódok megtudhatják, hogy a túlélőknek a vérrel áztatott földön joguk van élni!”


Hatsas fősámán elrendelte, hogy a földrengést szenvedett avarság vonuljon nyugatra. A fősámán a kasszu településeken át, Luvij fősámán a Kerecsen át való felvonulást javasolta.
Arnó Kr. e. 480-ban indult az uzik és ázok földjén át a pelazgok hajóival a Márvány tenger szorosain keresztül. A kisebbik csoport viszont saka-szkíta hajósok segítségével érkezett meg Tardoson át Tömösre, ahol fegyverzetüket kiegészítették. Hírből hallották, hogy Eszter földjén (szerk.: Isztria) az avarok Obar törzse összecsapott az Illír-Daha szövetséggel, ezért Arnó fejedelem segítségére siettek. Bár Arnó győzött, de a veszteségek miatti elkeseredésében az egyik Barót leszármazott sikul vitéz (széki-hun) tanácsára az Adrin tenger jobb oldalán Pisina felé vették útjukat. Ugyanis ezen sikul leszármazott már volt ott rokonlátogatáson és egy kiskorú sikul-leánykát nem tudott elfelejteni. Ezért most oda tartott megházasodni. Tömösön egy hároméves csikóért vett egy bronztokos harcicsákányt fegyverként abból a célból, hogy a sikulok juhászatában megtelepedik és lesz mivel a nyájat megvédenie. Az első ilyen szép fegyverét jegyben hagyta ott a jövendőbeli apósánál, aki 5 juhot nevelt ezért az ifjú házasok részére. Ezért Arnóval ő is elindulhatott.

Az egy tömény (szerk.: 10 000 fő) harcossal elindult Arnó fejedelemfi az útközbeni beházasodások és az ellenséges törzsekkel folytatott kemény csaták után, csupán 5412 lovassal érkezett meg az Ordoszban kijelölt Pisina térségébe, ahol Lucca – a kis menyasszony, az édesapjával Paloszkusz bacsagazdával – várta Lugos vitézt. Egy szentfa alatt esküdtek örök hűséget egymásnak. Arnó gyönyörködve nézte a Keremet-szerelemből kifejlődött házasulókat.

Alig érték el a Renó-hágót, borzalmas felhőszakadás keletkezett, jó háromnapos esővel.
Az árvíz okozta károkat Arnó és emberei igyekeztek helyrehozni. Közben a dingókkal, oszkuszokkal (szerk.: úzokkal) és digókkal barátságra lépve megtelepedtek. Lugos és Lucca esküvőjén Arnó és Eszter asszony gazdag ajándékkal jelent meg. Paloszkusz bacsának a hegyi juhászatában semmiféle vesztesége nem keletkezett. Ezért leányáék kiöregedett lovait örömmel ajánlották fel a szavárd-magyarok kerti gazdaságainak, akik annak értékét 5 év alatt terményekben megtérítették. A harmadik fiuk születésekor egy kiscsikót Lugosnak ajándékoztak.

Az eljegyzési és esküvői bronztokos-csákány apáról fiúra szállt. Mindkét csákány rejtekhelyén agyagtáblákra írták a Lugos utódairól lerótt hőstetteket. Az Oszkusz törvények szerint mindig akadt olyan harcra kész légiós a családban, aki a szabadság védelmében vagy a latinosítás oldalán harcolt.
Ha magas állami megbízott vendégek érkeztek, mindig azon csákány hősiességét bizonygatták - a Házi-Istenség oltárán -, amilyen irányzatú látogató érkezett.    

A Szicilia, Szardinia, Hispánia, Lusitánia, Karthágó, Ásia, Karthágó-Zama, Korinthos, Makedónia, Pergamon és Szíria elleni csatákban győztesek fegyverhordozói mindig hazahozták Limacs és Tömös pateszik harci csákányait. A győztes légiók annyi kincset harcoltak össze, hogy Lugos utódai a győzelmi felvonulások után Rómában is családi-tűzhelyeket alapítottak, amelyért soha nem kellett adót fizetni, mivel a győztes Légiók Róma gazdasági életét fellendítették. Sok utód került győztesként a provinciák élére óriási jövedelemmel, melynek értékét földbirtokba fektették, de emberségből is jól vizsgáztak.


Az Arnóval megtelepedett 12 nép feljegyzéseit - melyet 60 féle tárkány rovással írtak - 20 évenként elküldték Ordoszba. Ezekből kitűnt, hogy a latinosítás ürügyén a hatalomra jutott előkelőségek, szenátorok, győztes hadvezérek Róma kialakulását és történelmét meghamisították.

A magistraturán jelentkezőknek 10 évenként katonáskodnia kellett, így annak nem lehetett 40, konzul esetében 43 évesnél fiatalabb római polgár a tagja. Ezért a legmagasabb rendbe való bejutás a nem nemes plebejusoknak, a lovagságnak a megerősödéséhez vezetett, mivel sok bérlet, albérlet, valamint az uzsoraügyletek a lovagi rend kezében voltak. A nagybirtokos szenátori rend és a lovagság az új rabszolgatartó társadalom legmagasabb rétegéhez tartozott. Mindkét csoport kizsákmányolta a provinciákat. A lovagok, ha vásároltak is földbirtokokat, elsősorban a birodalom pénzügyeit intézték. Ezért néha a két csoport között ellentétek voltak.

Amíg a Rasna-Szövetség és az etruszk királyok uralma alatt nem volt rabszolga uralom, hanem a 24 Hun Törzsszövetség törvényei szerint a legyőzöttek családtagoknak számítottak a családi tűzhelyen belül, addig a latinosítás a leigázott törzseket a rabszolga társadalom keretébe szorította. Az etruszk királyok azt vallották „Minden család annyi földdel rendelkezzen, amit családjával megművel”. Míg a rabszolga az etruszk királyok alatt a családokban dolgozott nem volt semmi baj, de amikor a köztársasági államalakulat lépett hatalomra, akkor egy-egy szenátornak már 60 hektárnyi (szerk.: római hektár) olajültetvényre és 25 hektárnyi szőlőre volt joga.

Ahogy a provinciák száma gyarapodott, a nagybirtokok területei mindinkább nagyobbodtak. A rabszolgák már nem csupán a családokban dolgoztak, hanem a provinciák gazdagainak bérbeadott birtokain vagy az uzsoraügyletekkel foglalkozó lovagok bírtokain. Az első rabszolgalázadás a jobb viszonyokhoz szokott Etruriába (szerk.: Eturiában) – az új birtokosok birtokain – Kr. e. 199-ben tört ki. A rabszolgák közül 500-at kivégeztek, Kr. e. 196-ban már keresztre is feszítették őket.

Rómában és Etruriában a rabszolgafelkelést szétverték, a vezetőket keresztre feszítették. Szicíliában, ahol a nagy állattenyésztő gazdaságok voltak, Kr. e. 100-tól gyakran voltak felkelések és összeesküvések. Kr. e. - a 80-as évek táján - Apuliában a pásztor rabszolgák keltek fel. Közülük 7 856-ot halálra ítéltek, de 4 szíriainak még sikerült elmenekülnie. 7 852 pásztort azonban keresztre feszítettek.

A III. Oszkusz tábla szerint az első szicíliai rabszolgafelkeléseket az állami birtokokat bérlő lovagok robbantották ki, akik minél nagyobb hasznot igyekeztek a földből és nyájaikból kegyetlenül kisajtolni. Damophilos sok munkával terhelte meg rabszolgáit, táplálékukról nem gondoskodott, ruházatukat megtagadta. A verések állandók voltak. Eunus – az Élisten mágus és jövendőmondó – Atagitis Istennő felhívására megszökött urától. Az Istennő védelmében sokan megszöktek a lovag kegyetlenkedése elől, s Eunust királlyá kiáltották ki. Enna város a hatalmukba került. Ugyanakkor a kilikai Kleón is rabszolgalázadást szított, aki a lovagok szerint hazájában pásztor és rabló volt.
A nagybirtokosok össze akarták a két vezetőt haragítani, de nem sikerült. Eunust kikiáltották Antiochos néven királynak, Kleón a helyettese lett.
A felkelés rohamosan terjeszkedni kezdett. A kis bérlőket engedték dolgozni, nem pusztították el majorságaikat, folytathatták a földművelést. A csőcselék azonban irigységből rárontott a nagy majorságokra. A rabszolgák nevében vagyontárgyakat lopott, a majorságokat felgyújtotta.
Antiochos, az önálló rabszolga-állam királya rendet teremtett és tanácsot választott, vezetője Achaios görög írástudó lett. Hellénisztikus város- monarchiát szerveztek, Tauromenion erődjében hadseregüket megszervezték. Róma hadait megverték. A rabszolgaságot – etruszk családtagként – meghagyták ugyan, de seregüket csak a mozgalomhoz csatlakozó – új szír királyukat elismerő – rabszolgákból alakították ki. Sok csapást mértek a lovagi seregekre 6 éves királyságuk alatt. Consuli sereget kellett ellenük küldeni. Hosszas ostrom után, Kr. e. 132-ben a felkelők hősies védekezését az éhség megtörte.

Az önálló rabszolgaállam kikiáltása - Kr. e. 136-ban – a nagybirtokosság kegyetlensége miatt elégedetlenséget keltett a szabad lakosság széles rétegeiben. Tiberius Gracchus beszédei alapján felmerülőben volt a földreform gondolata:

-          „ Még az Itáliában élő vadállatoknak is vannak barlangjaik és tanyáik, amikor azoknak  az embereknek, akik Itáliáért küzdenek és meghalnak, nincsen semmijük a levegőn és a napfényen kívül. A hadvezér becsapja a katonáit, amikor arra buzdítja őket, hogy az ősök sírjaiért és a szenátorokért harcoljanak az ellenséggel, pedig a rómaiak nagy tömegeinek sem oltáraik, sem ősi temetőik nincsenek!”

Visszatértek az etruszkok törvényeihez. Egy család fejének nem lehetett több mint 500 iugerum földje. 250-250 iugerum lehetett a felnőtt fiai után. A család nem birtokolhatott többet összesen 1 000 iugerumnál. A fölösleget 30 iugerumnyi parcellákra osztva a parasztoknak adták.
(Szerk: 1 római hold – iugerum - = 2517,12 m2  = 0, 2517 ha földterülettel. 1 ha = 10 000 m2 ).

Tiberius Gracchust Kr. e. 133-ban 1 évre néptribunussá választották. Mivel Szicíliában a kisparasztok is az önálló rabszolga-állam mellé álltak, a győztesek birtokaikban nem háborgatták őket és a római polgároknak is adni kellett valamennyi földet. A parasztság özönlött a légiókba. Publius szenátornak ütőképes serege lett. Kleónt az éhség-lázadás alkalmával megölték. Tauromeniont elfoglalták, azután Ernát is bevették. Antiochos királyt elfogták – aki Atargatis Isten védelme alatt állva – kegyelmet kapott, de börtönben fejezte be életét.

Tibérius Gracchus agrártörvénye a római hadsereg harci értékét felemelte. A szabad parasztok létszámának emelése a rabszolgák számának csökkenését vonta maga után. Ekkor halt meg III. Attalos pergamoni király, aki királyságát Rómára hagyta. Tiberius javaslata szerint a király kincstárával nem a szenátusnak, hanem a népgyűlésnek kellett rendelkeznie. Így a Rómára hagyott pénzt az újonnan földet kapott parasztok megsegítésére fordították. Ezért a nagybirtokosok Tibériuszt és 300 hívét megölték.

Sulla kihírdette a Servius Tullius törvényeihez való visszatérést és a comita centuriák (szerk.: katonai egység, melyet a Légió számára ki kellett állítani) kerültek előtérbe. A veteránok érdekében új kolóniákat alapítottak. Egyik legnagyobb érdeme Sullának - aki egyébként etruszk leszármazottnak vallotta magát -, hogy Kr. e. 88-ban minden eturiainak  (szerk.: etruszk származásúnak) római állampolgárságot adott.

A mariánusok (szerk.: Sertorius Marius hívei) felett Sulla teljes győzelmet aratott. A Mars mezőn többezer samnis (szerk.: a samnisok Dél-Italia hegyvidékein lakók, akik Rómának a területükön megszerzett hatalmi helyzete miatt lázadoztak) foglyot mészároltatott le. Az Eturiába küldött büntető expedíciónak az lett az eredménye, hogy mindkét tábor melléje állt. Sulla 60 volt szenátort és 2 500 lovagot öletett meg. A fejüket a Fórumon közszemlére tették ki. Sulla az optimisták közé tartozott. Célja az volt, hogy a Gracchusok korát visszahozza. A szenátorok számát 300-ról 600-ra emeltette fel hadvezéreivel. Támasza a hadsereg volt. Veteránusainak közel 100 000 birtokot osztott ki. Ezek a kis- és középbirtokosok bármikor fegyverbe állíthatók voltak. Sulla Kr. e. 79-ben váratlanul lemondott. Mindenkitől elvonultan Kr. e. 78-ban meghalt. Holttestét a Mars mezőn égették el. A római etruszk királyok síremléke mellett 2 000 aranykoszorúval temették el. Korábban Vénus templomának jósnője azt merte tanácsolni neki, hogy Ma Istennő máj-jóslata szerint legalább egy évet nyugalomban kell eltöltenie, mert a szíve még az 1 évet sem bírja ki.

Varró itáliai író és nagybirtokos a piacra termelő gazdaságoknak volt a híve, de a nagygazdaságokat is támogatta, akik önellátók lettek. Rabszolgaszükségletüket továbbra is Délosz szigetéről szerezték be. Úgy mint a Mithridatés sziget elfoglalása esetén ha túl sok rabszolga került piacra, 20 000 itáliait (szerk.: ? rabszolgát) megöltek Délosban.
Az uzsora (szerk: kamatos kamattal felvett hitel) akkor lendült fel, amikor a provinciák elpusztítása után (szerk.: a Római Birodalom építése közbeni háborúkban elvették önállóságukat) Rómát új gyarmatok megszerzésére ösztönözte a hadsereg és a lovagok. Sulla után (szerk.: Sulla által hozott korlátozások) újból a nagy vagyonszerzés útjára léptek.
A háborúk újra termelték a rabszolgákat, akikből kiváló gladiátorok lettek. Lentulus a campagnai Capua (szerk.: Kápua) városbeli gladiátor iskolájában Kr. e. 74-ben rabszolgaösszeesküvés jött létre. 200 galadiátor közül 70 rabszolgának sikerült a Vezuvra menekülnie. A felkelők élén Spartakus (szerk: Spartakusz) vívó-oktató állott, hatalmas erejével.

Spartakus seregébe özönlöttek a rabszolgák. A megvert római katonák fegyvereit elszedve félelmetes hadsereggé váltak. Helyettese Itáliában akart maradni, de Spartakus thrák és germán harcosai át akartak kelni az Alpokon, hogy hazamenjenek. Azonban helyettesét – a szabad-paraszt Kirxos seregét – Apuliában Kr. e. 72-ben megverték.
Spartakus Mutinánál győzött Cisalpina serege ellen, hogy az Alpok felé mehessen. Kirxos veresége miatt azonban 82 620 harcosával visszafordult. Germánjai azonban átkeltek az Alpokon. Közel 15 000 harcosa kért és kapott engedélyt a távozásra.

Mindenki rémületére Spartakus Róma ellen indult. Rómában Sulla hadvezérét, Crassus praetort állították a sereg élére, aki tizedeléssel kezdte a fegyelem helyreállítását. Sikertelen hadműveletei után Pompeius hazarendelését kérte Hispániából. Thrácia vidékéről Lucullust is hazahívatta. A hírre Spartakus lemondott Róma ostromáról és Szicíliába készült a rabszolgák felszabadítására, hogy hadserege létszámát felemelje. Megegyezett a kalózokkal, hogy a messinai tengerszoroson átszállítják a hadseregét, de a kalózok becsapták. Vissza kellett fordulnia, hogy Brundisiumban behajózhasson Görögországba. Két parancsnoka: Gannicius és Custus nem akartak behajózni, ezért elszakadtak Spartakustól. Crassus legyőzte őket. 12 500 rabszolga holtteste borította be a csatateret. Apuliában Kr. e. 71-ben Crassus megtámadta Spartakus seregét, mivel a jelentések alapján tudta, már megérkezett Pompeius serege is Hispániából. Spartakus a csatatéren esett el. Utána Crassus és Pompeius hajtóvadászatot indított a rabszolgák ellen. Róma és Capua (szerk.: Kápua) között közel 5 800 embert feszítettek keresztre.

Rabszolga hiány miatt a nagybirtokosok bérbe adták földbirtokaikat a colonusoknak. Spartakus legyőzetése után a Kr.e. 70. év consuljai Crassus és Pompeius lettek. Pompeius a győztes katonáinak földosztást követelt. Crassus viszont egy 10 000 asztalon felszolgált lakomát tartott és 3 hónapra ingyen gabonát osztott szét a népnek. Spartakus rabszolga serege felhúzódott a hegyekbe vagy a kalózok közé állott. A kalózok elleni küzdelmet Pompeiusra bízták.

(Szerk.: Amikor az ember lemásol egy ilyen tartalmú szöveget, nem hagyja érzelmi érintés nélkül. Az etruszk származású vezetők a régi etruszk szokások és törvények - melyek még megőrizték az ataiszi törvények, életelvek érvényesülését - visszaállításával megpróbálnak elérni egy igazságosabb törvényes rendet. Az atlantiszi származású latin népesség, aki már Atlantiszon hozzászokott a munka nélküli, másokon való élősködéshez - a birodalmi élethez -,  hiába inkarnálódik újra és újra az emberi történelemben, ugyanazok az életelvek mozgatják őket ami ott is, a felhalmozott vagyon, a pénz, az uzsora. Hosszú idő után az ataiszi származású népességet számban túlszárnyaló latinok veszik át a félsziget irányítását. Élükön megjelenik az az embernek álcázott Hüllő-hibrid faj, amely mindenkor a hatalom megszerzésére tör. Mert ki más irányította volna a fiatal Római Birodalmat, ha nem ők? Barbár kegyetlenségük, cinikusságuk, a Hüllő-hibrid faj vonásai mindenhol feltűnik az emberi történelemben, bárhol is inkarnálódnak. A Hun Törzsek közé inkarnálódva pedig ezek a tudatok módosítják a törzsek életét, Arvisura Anyahita törvényeivel szemben ellentétesen.
Ha pedig a mai emberi viszonyokat próbáljuk megérteni, csak az ő befolyásuk felismerése által lehetséges. Nemzetközi méretekben az elit kisebbsége által mérhetetlenül felhalmozott vagyonnal szemben, a többség egyre nagyobb kizsákmányolása és szegénysége áll. Az elit – Hüllő-hibrid faj – gátlástalansága, érzéketlensége az emberi nyomorra, tiszteletlenség az Anyafölddel szemben - ugyanazok a jelenségek, melyek a korai Római Birodalomban is megjelentek, mint az általunk jobban ismert emberi történelemben.  Módszereik azóta sem változtak. Hataloméhségük, bestiális kegyetlenségük, módszereik a hatalom megszerzésére és birtoklására ugyanazok, akárhányat írunk is a földi naptárban.

Rendszerváltás után egy jó nevű építész barátom Londonban nemzetközi építész konferencián vett részt. Hazatérve azt mondta: - „Ezek szolganemzeteket akarnak csinálni Közép- és Kelet-Európából”. Megtörtént!!!) A szoci-liberális ideológia már csak ilyen. Megszüntetve az önellátás lehetőségét, romboló munkája után szolgaságot hoz vagy egyenes rabszolgaságot.
Ha ezen nem tudunk változtatni, szomorú jövő vár a következő nemzedékekre.)

Források:

-          Paál Zoltán – Arvisura (Igazszólás) Bp. Püski 2003.
                        236(C) Arvisura
                              III. Oscus tábla. Bronztokos csákány regéje
                              Rokonlátogatók rovásai
                              Boszkan és Tarkacs rovása
                              Kr. e. 2171-70. (1869-3970. m.t.é.)
-          Anna médium lejegyzései: A Teremtő Istennő közlése 1. rész
                                                A Teremtés folyamata
                                                (Atlantisz, Tengeri rabló népek,
                                                  Emberi történelem Ataisz pusztulása után)
                                                  You Tube
-          Alcyon-Plajádok hírei:  6. 11. 17/1. 19/3. 20/2. 23/1. 33/1 részek
                                           YouTube  







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése