Red Rocktól keletre

Elhagyva a várost, de még a Red Rock előtt, a hegyek lábánál van egy kis település, néhány tágas szép nagy épülettel, Caliconak hivják. Ott le lehet parkolni és elindulni a hegyre. Az út viszonylag kényelmes, nem neheziti a feljutást az ösvényen szikla, csupán a negyvenöt fokos, vagy még ennél is meredekebb út.
Aztán ha felértünk és kifújtuk magunkat, olyan panorámában részesülünk, ami megérte a fáradságot.
A hegy túloldalán fokozódik a látványok sokasága egy csodaszép völggyel, vizmosással, óriási sziklákkal. És hogy teljes legyen a nap, megjelentek nekünk a hegyi kecskék, amit itt longhornnak neveznek. Nyolc gyönyörű állat figyelte, ahogyan kattogtattuk a fényképezőgépünket. Nemcsak mi, hanem azok a szerencsések is, akik éppen akkor arrafelé jártak.
A magunkkal hozott elemózsiát mindig a csúcson fogyasztottuk el, részben megérdemelt jutalomként, részben azért, mert a fizikai teljesitményhez kellett a kondi.

Egy más alkalommal látogattunk el Lake Las Vegasba, amely a várostól távolabb a Délkeleti hegyek mögött - ahogy a neve is mutatja - egy kis tó partján áll. A tavat mesterségesen alakitották ki. Gátat épitettek, felduzzasztva egy kis patak vizét, hogy aztán a környezetében jómódú embereknek villákat, toszkániai városra emlékeztető házakat épitsenek.
Az Amerikába költözött európai ember megpróbálja visszalopni azt a kisvárosi környezetet, amelyhez gyökereivel kötődik. Nem csak a haszonszerzés motiválja ezt a kényszert, hanem az az emberi érzés, amely visszavágyódik oda, ahonnan a távoli világba elutazott egykor. Mert Amerika más, gyökeresen más, mint Európa.

A kisváros vendéglátásból él, odavonzva programokkal a látogatókat. Hotelek, éttermek, ajándékboltok, esküvőkre alkalmas termek és természetesen hajókázási lehetőségek sem hiányoznak a szórakozáshoz. Nem beszélve a tavon igénybe vehető gondolákról.

Valley of Fire hegyeihez annak kapcsán jutottunk el, hogy a szomszédos Arizonában éppen azon a hétvégén húztak ki egy nagyobb lottó nyereményt. Mivel Las Vegas a kaszinók miatt nem engedélyez az államban másféle szerencsejátékot, a nyerni akarók elzarándokolnak a közeli határvárosba lottót venni. Bár nem nyertünk, gyönyörű élménnyel gazdagodtam ezen a túraúton.
A Valley - ahogyan nevezik - hasonlit a Red Rockhoz kicsit vörös hegyeivel, mégis másképpen szép. Olyan tömény gyönyörűséget halmozott fel itt a természet, amit látni érdemes mindazoknak, akik egyszer Nevada földjére tették a lábukat. Hogy nem beszélek mellé, lássátok magatok is e szépséges tájról készült fotókat. Ez itt a hopi indiánok természetvédelmi területe. Értékes falfestményeiket is a nézőközönség megtekintésére bocsátották.
Ide rendszeresen visszatértünk, nem csak hatalmas méretei miatt, de ahány kirándulóhely van itt, annyi különleges gyönyörűség.
Az egyik túrán - a hegy legtetején - a talajon elszórtan kavicsot találtunk. Először nem értettem, mit keresnek a hegy tetején kavicsok?
Egy kicsi - néhány négyzetméteres - területen döbbenten láthattam, tengeri üledék az, nem más. Mikor kerülhetett az oda? Talán egy geológus megmondhatná, hány millió, vagy milliárd éve.

Itt is elkápráztatott bennünket a sziklák vörös, sárga, kékes, szürke és a barnák megannyi árnyalatának szinvilága. Ami pedig a hegyek, sziklák formáit illeti, az a csodák halmaza. Olyan bősége, melyet előző évben a Zion Nemzeti Park után közvetlenül a Bryce Kanyonhoz utazva láthattunk csak.
Nem volt ez más, mint természeti szépségek tobzódása. Amikor azt gondolnád, már semmi sem lehet ennél szebb, elkápráztat és vágysz visszatérni oda újra és újra.